إبحث فى المدونة والروابط التابعة

بعلزبول .. ملك العالم السفلى

بعلزبول .. ملك العالم السفلى
نتن ياهووووووووووووووووووووووووو

تضامنا مع الأهرام ويكلى

استدعى المدير العام لوزارة الخارجية الإسرائيلية يوسي غال امس الأربعاء السفير المصري لدى إسرائـــيل ياسر رضى وقدم احتجاجا رسميا على نشــر صحيفة مصرية كاريكاتيرا 'يسيء' لرئيس الوزراء الإسرائيلي بنيامين نتنياهو.

وقال بيان صادر عن وزارة الخارجية الإسرائيلية إن صحيفة 'الأهرام ويكلي' نشرت الكاريكاتير في عددها الصادر في 17 أيلول (سبتمبر) الحالي ويظهر فيه نتنياهو بأذن طويلة ومعقوفة.
وأضاف البيان أن غال طلب من السفير المصري أن 'ينقل الاحتجاج إلى الحكومة المصرية'، مشيرا إلى خطورة الحادث نظرا 'لحقيقة نشر الكاريكاتير في صحيفة مصرية رسمية'.
وتابع البيان أن 'غال طرح خلال اللقاء موضوع مسلسلات رمضان التي بثها التلفاز المصري خلال شهر رمضان المبارك والتي تم فيها عرض دولة إسرائيل واليهود بصورة سلبية للغاية'.
وقال السفير المصري إنه سينقل هذه الرسالة إلى القاهرة.

***********************

هى مش دى برضه حرية صحافة وحرية تعبير عن الرأى وحرية بدنجان زى اللى صدعونا بيها أيام موضوع الرسوم المسيئة للرسول عليه الصلاة والسلام ؟ وللا هى حلال ليهم حرام علينا ؟

طيب الصورة آهيه .. وانا بقى هانزلها على كل الجروبات والمواقع والمنتديات اللى ربنا يقدرنى عليها واللى مش عاجبه يخبط راسه فى الحيطة .. وللا يقدموا شكوى فيا انا كمان .. ويا ريت كل واحد ياخد الصورة دى وينشرها على قد مايقدر .. وللا دى كمان مش هانقدر نعملها ؟

على فكرة الصورة الأولى هى الصورة الأصلية والتانية دى مضاف ليها تعديلاتى.





0 التعليقات: